Ziyaret Kuralları ve Saatleri

  • Kurumumuzda 10.00-22.00 saatleri arasında en fazla 20 dakika süreyle hasta ziyareti yapılmaktadır.
  • Hastane kuralları gereği bir kişiden fazla ziyaretçi kabul edilmemekte ve her hastaya 1 kişi refakat edebilmektedir.
  • Yoğun bakımda her ziyaret saatinde bir kişinin ziyaretine izin verilmelidir.
  • Belirtilen saatlerin dışında hekimin/birim sorumlusunun izni olmadan ziyaret yapılamaz.
  • Yoğun bakımda 10 yaşından küçük çocukların hasta ziyareti uygun değildir.
  • Bulaşıcı hastalığı olanların ya da olma ihtimali olanların (öksürük, gribal enfeksiyon, vs. gibi) hasta ziyaretine gelmesi uygun değildir.
  • Kliniklerde aynı anda bir hastayı iki kişi ziyaret edebilir.
  • Yoğun bakım ünitelerinde ziyaret 12.00-13:00 ve 18:00-19:00 saatleri arasında yapılmaktadır.

Özellikli Hasta Gruplarının Bulunduğu Bölümlerde Hasta Ziyaretleri

  • Bulaşıcı hastalığı olan hastalar izole odalarda tedavi edilir ve genellikle ziyaretçi kabul edilemez. Ziyaretçi alımı gerektiğinde gerekli tedbirler ve kişisel koruyucu önlemler alındıktan sonra ziyaret gerçekleştirilir.
  • Bağışıklık sisteminde sorun yaşan hastalara hekim kontrolü altında ziyaret planı hazırlanır.
  • Hekimin ziyarette sakınca gördüğü hastalara, hekimin talimatları doğrultusunda ziyaretçi kabul edilir.

Ziyaretçilerin Uyması Gereken Kurallar

  • Ziyaret sırasında hasta yatağına oturulmamalıdır.
  • Ziyaret sırasında moral bozucu söz ve davranışlardan kaçınılmalıdır.
  • Ziyaret öncesinde ve sonrasında eller yıkanmalı, dezenfektan kullanılmalıdır.
  • Yüksek sesle konuşarak diğer hastalar rahatsız edilmemelidir.
  • Ziyaret süresi 20 dakikadan uzun tutulmamalıdır.
  • Hastaneye canlı çiçek ve yiyecek getirilmemelidir.
  • Hastayla yakın temasta bulunulmamalıdır.
  • Ziyaretçilerin uyması gereken kurallar tüm refakatçılar için de geçerlidir.
  • Refakatçiler; hastanın doktorundan alınan izin oranında hasta yanında destek amaçlı bulunurlar.

Refakatçıların Uyması Gereken Kurallar

  • Yatış sürecinde refakatçi, sağlı personellerinin izin verdiği ölçüde hastanın bakımına yardım etmelidir.
  • Hastane kapalı alanlarında sigara içilmemelidir.
  • Hastalarımızın sağlığı için odada aynı anda ikiden fazla ziyaretçi bulunmamasına ve ziyaret süresinin 20 dakika ile sınırlandırılması hastanızın sağlığı açısından önemlidir.
  • Hastanın tıbbi durumunu hastanın izniyle vizit sırasında hekiminden öğrenebilir.
  • Refakatçiler hekim ve hemşirenin uyguladığı tedavi ve bakım dışında herhangi bir uygulama yapmamalıdır.
  • Hastanemize hastalarımızın tedavi süreçlerinin etkilenmemesi amacı ile evcil hayvanlar kabul edilmemektedir.
  • Özellikli hasta gruplarının bulunduğu bölümlerde, refakatçi uygulaması bölüm sorumlu doktoru tarafında hastanın tedavi süreci ve durumuna göre tayin edilir.

Özellikli Hasta Gruplarına Ait Refakatçilerin Uyması Gereken Kurallar

  • İzolasyon odasında tedavisi devam eden hastaların refakatçi ve yakınlarının hastanenin belirlediği gerekli izolasyon önlemelerine uyumlu olarak refakatlerine devam etmeleri gerekmektedir.
  • Engelli hastalarımız için refakatçi desteği dışında hastane personel desteği de verilmelidir.

Güvenlik Bilgileri ve Politikası

  • Sizlerin güvenliği bizim için birinci derecede önemlidir. Bina içinde görev başında olan güvenlik görevlilerine;
  • Hastane içine sokulan paketlerin kontrolünde,
  • Hastane içinde gerektiği zaman kimlik kontrolü yapılmasında,
  • Otoparkta araç altı ve bagaj araması yapılmasında yardımcı olunmasını güvenliğiniz için rica ederiz.
  • Her şeye rağmen; kişisel eşyalarınız, değerli evrak ve belgelerinizi hastane sınırları içerisinde sahipsiz bırakmamanızı rica eder, özel eşyaların sizin sorumluluğunuzda olduğunu hatırlatırız..

Hasta Hakları Birimi

Hasta Hakları Birimi olarak hastanemizden arzu ettiğiniz hizmeti almak ve sizlerin memnuniyetini sağlamak için; Hastanemizden hizmet alan tüm hasta ve yakınlarının hastanemiz ile ilgili görüş ve düşüncelerini almak isteriz. Bildirilen tüm görüşleri ilgili departman yöneticileri ile değerlendirir ve sizlerin talepleri doğrultusunda hizmet kalitemizi artırmak için çalışırız. Değerlendirme sonrası alınan kararlar ve sonuçlar hakkında, bölüme bildirimi yapan hasta ve/veya yakınına geri dönüş yaparız.

Hasta Hakları Birimi, sizlerin memnuniyetine katkı sağladığı kadar, sizlerin de öneri ve görüşleriniz ile hastanemizin gelişimine katkı sağlar. Şikayetleriniz, olumlu ve/veya olumsuz görüşlerinizle sadece Hasta Hakları Birimi değil, ilgili tüm üst düzey yöneticilerimiz çözüm amaçlı ilgilenmektedir.

Hasta Hakları Birimi’ne; görüş, öneri ve/veya şikayetlerinizi bildirmek için:

İnternet sayfamızda ki İletişim menüsüne tıklayarak, sayfa da yer alan “Bize Yazın” bölümünden gönderebilir, elektronik posta adresimizden bize ulaşabilir, katlarda ve bekleme salonlarında bulunan memnuniyet anketini ve görüş, öneri, şikayet formlarını doldurabilir, Hasta Hakları Birimi yetkilileri ile yüz yüze görüşme talep edebilir ya da telefon ile görüşme yapabilirsiniz.